معرفی نقشه گرمایی دوربین مداربسته : با پیشرفت تکنولوژی در دوربین های تحت شبکه موجب شده تا این دوربین های مداربسته نقشی فراتر از نظارت در زندگی ما داشته باشند. شاید دور از ذهن باشد که دوربین مدار بسته می تواند شما را در رونق کسب و کار و بالا بردن موفقیت ها کمک کند. نقشه حرارتی در دوربین مداربسته از تکنولوژی هاییست که در این زمینه موثر بوده است.
عملکرد نقشه گرمایی Heat map در دوربین های مداربسته
نحوه عملکرد نقشه گرمایی Heat map به این ترتیب است که مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان را در طول یک زمان مشخص در فضای تحت پوشش توسط دوربین ثبت می شود. اطلاعات به دست آمده با استفاده از الگوریتم های پیشرفته پردازش و سپس به یک الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی تبدیل می شود. در این نمودار که در طیف رنگی مختلف قرمز، آبی، سبز، زرد و … نمایش داده می شود، هر رنگ گزارشی از مدت زمان و وسعت تردد مشتریان را مشخص می کند.
این رنگ ها با توجه به پارامترهایی که قبلا در نرم افزار تعریف شده است، معنا و تعبیر می شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان دهنده آن است که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه نسبت به سایر نقاط بیشتر بوده است. رنگ آبی اغلب نقاط با کمترین بازدید را مشخص می کند.
با بهره مندی از نقشه گرمایی Heat map علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز خواهید داشت. در واقع نمودار روزانه تراکم جمعیت در هر ساعت را نشان می دهد. در حالی که نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز را نشان می دهد. در نتیجه با استفاده از اعداد به دست آمده در هر ساعت و هر روز می توانید روند بهبود و پیشرفت آن کسب و کار را سرعت بخشید. به طور مثال با بررسی این آمارها مشخص می شود حضور نیرو ها در چه ساعاتی یا در چه روزهایی در هفته و در چه مکان هایی بیشتر شود، موثرتر است. همچنین تعیین محل برای چیدمان برخی محصولات در قسمت های مختلف فروشگاه راحت تر و کارآمد تر انجام می شود.
کاربرد نقشه حرارتی در دوربین مداربسته
فرض کنید مالک یک فروشگاه هستید و قصد دارید کالای جدیدی را به مشتریان عرضه کنید. برای انتخاب محل مناسب برای معرفی و در دید قرار دادن آن ها ممکن است زمان زیادی را صرف کنید و نتیجه دلخواهی نیز به دست نیاید. با استفاده از قابلیت نقشه حرارتی یا گرمایی در دوربین مداربسته می توانید قبل از تعیین مکان قطعی کالاهای جدید ابتدا رفتار مشتریان را بررسی کنید.
قطعاً زیر نظر قرار دادن مشتریان به صورت مستقیم علاوه بر این که از دید مشتریان ناخوشایند است، تقریباً غیر ممکن است. اطلاعات به دست آمده نیز چندان دقیق و جامع نخواهد بود به طور مثال در زمان شلوغی فروشگاه به تعداد مشتریان فرد ناظر نیاز است، در نتیجه این راه حل منطقی نیست.
سوال مهم این است که مشتریان کدام محل از فروشگاه را بیشتر بازدید می کنند و در چه زمانی. با مطالعه رفتار مشتریان از طریق نقشه گرمایی به راحتی می توان به پاسخ این سوال رسید. پس از آن می توان علت این بازدید بیشتر را بررسی کرد، آیا کالایی خاص مورد علاقه بیشتر واقع شده است؟ یا موقعیت آن مکان از نظر نور، تهویه و… موجب تردد بیشتر مشتری در آن منطقه شده است.
به این ترتیب heat map دوربین مداربسته با ارائه اطلاعات دقیق از میزان تردد مشتریان و الگوی رفتاری آنها، در بهبود مدیریت و ارائه خدمات به مشتریان نقش موثری خواهد داشت. این اطلاعات بدون صرف هزینه برای افراد ناظر و ایجاد نا خرسندی در مشتریان به طور دقیق به دست می آید.
بررسی مزیت نقشه گرمایی در دوربین مداربسته
چیدمان درست کالا ها و تعیین محل های پرتردد و کم تردد در فروشگاه ها
تعیین محلی مناسب و پر بازدید برای قرار دادن بنر تبلیغاتی
زمانبندی و برنامه ریزی برای فروش کالا ها، تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های جذاب برای مشتریان
تغییر موثر دکوراسیون فروشگاه برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پر رفت و آمد
بدون ایجاد مزاحمت و نا رضایتی در مشتریان، رفتار خرید آنها مورد مطالعه قرار می گیرد.
مدیریت کارکنان در تعداد و زمان حضورشان در فروشگاه
تفاوت نقشه گرمایی در دوربین مداربسته با دوربین مداربسته حرارتی
نکته مهم این است که نقشه حرارتی دوربین مداربسته با دوربین های Thermal تفاوت دارد. عملکرد فناوری Heatmap در دوربین را با دوربین های حرارتی یکی نیستند. دوربین با هیت مپ یک نقشه گرمایی از میزان گرمایی ایجاد شده در بازه های زمانی و مکانی در محیط را ارائه می دهد. هرچه افراد بیشتری در یک ناحیه تردد داشته باشند گرمای بیشتری در آن منطقه ثبت می شود. در حالی که دوربین های ترمال یا حرارتی در همان لحظه براساس میزان گرمای موجود در محیط تصویر را ایجاد و ثبت می کنند. برای آشنایی بیشتر با دوربین مداربسته حرارتی مقاله دوربین مداربسته حرارتی (Thermal) چیست چه کاربردی دارد را بخوانید.
جمع بندی
اطلاعات بیشتر درمورد انواع دوربین نقشه گرمایی در دوربین مداربسته (Heat map)، به صفحه مقالات سایت فاراد رایانه پرداز مراجعه کنید. جهت مشاوره و ارائه خدمات دوربین مداربسته میتوانید با تیم فروش شرکت فاراد رایانه پرداز از طریق تماس یا چت واتساپ ارتباط کنید و نیز میتوانید شبکه های اجتماعی شرکت فاراد رایانه پرداز را در اینستاگرام دنبال کنید.
میکروفن کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟ میکروفن کنفرانس اصلیترین وسیله برای انتقال صدای سخنرانان حاضر در یک رویداد میباشد. برگزاری یک رویداد ده نفره تا یک همایش چند هزار نفری نیاز به سیستم صوتی بسیار قویای دارد. این سیستم […]
فناوریهای امیدبخش AI، IoT، 5G و LoRaWAN®، Milesight متعهد به ارائه بینشهای ارزشمند و شکستن محدودیتهای دنیای اینترنت اشیا است. ما میدانیم که ارزش واقعی راهحلهای اینترنت اشیا در توانایی آنها برای ارائه بینش حسی در زمان واقعی نهفته است، که به کسبوکارها اجازه میدهد بر اساس دادههای دقیق تصمیمگیری آگاهانه بگیرند.
زمانی بود که شما ویدئو وال را فقط در مراکز خاصی مثل سالنهای پخش بازی، بانکها و … میدیدید،اما امروزه ویدئو والها را در تمام سطح شهر میبینید. این یک خبر خوب برای کسب و کارهایی است که دوست دارند برای مشاغل خود تبلیغات موثر و جذابی داشته باشند تا بتوانند موثرتر با مخاطب خود ارتباط بگیرند.
ویدئو وال چیست؟ یک ویدئو وال (که به عنوان نمایشگر دیواری هم شناخته میشود) یک سطح تصویری بزرگ است که شامل چندین نمایشگر می شود. مشکل ویدئو والهای اولیه این بود که حاشیه بزرگی داشت که سطح مفید نمایش هر […]
معرفی پنل VSP پنل VSP یک باکس متحرک است که برروی انواع میز به ویژه میزهای کنفرانس نصب خواهد شد. این پنل به کاربران امکان دسترسی به انواع پورتها از جمله پورت های USB ، شبکه، برق، HDMI و یا […]
شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .
شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .
نظرات کاربران