کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 شهریور 1401

نکات لازم برای خرید انواع دوربین مداربسته

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکات لازم برای خرید انواع دوربین مداربسته

نکات لازم برای خرید انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته سیستمی است که به شما این امکان را می‌دهد از اتفاقات محل زندگی، محل کار و … زمانی که حضور ندارید نیز اطلاع داشته باشید. دوربین مداربسته که به دوربین امنیتی و دوربین نظارتی نیز معروف است، این امکان را می‌دهد تا به صورت زنده تصاویر را دریافت کنید، یا می‌توانید تصاویری که ضبط شده و در حافظه موجود هستند را ببینید. همین امر آن را به آخرین فناوری امنیتی تبدیل کرد. امروزه صاحبان املاک در همه جا از فناوری دوربین مداربسته برای ایجاد سیستم‌های دوربین امنیتی ساده و جامع برای ایمنی و آرامش خاطر خود استفاده می‌کنند.

خرید دوربین مداربسته و انواع دوربین مداربسته

انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. یک دوربین مداربسته خوب، باید بدون توجه به زمان، نور یا شرایط آب و هوایی، تصاویر واضحی را در اختیار ما قرار دهد. باید مطمئن شوید نوع مناسبی از دوربین را در مکان مناسبی نصب کرده‌اید، تا اثر بخشی و کارایی آن تضمین شود. هنگامی که مزایا و معایب هر دوربین مشخص باشد، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دوربین نظارتی در یک محیط خاص بهتر کار می‌کند، آسان‌تر است. هنگام مقایسه انواع و قیمت دوربین‌ها، ۳ عامل را در نظر داشته باشید: وضوح و کیفیت تصاویر، میدان دید دوربین،‌ مکانی که می‌خواهید دوربین را قرار دهید.

انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهر

خرید دوربین مداربسته

1)دوربین های بالت :

دوربین‌های بولت رایج‌ترین نوع در بین دوربین‌ها می‌باشد. همانطور که در شکل می‌بینید، این دوربین‌ها دارای ظاهری استوانه‌ای و متمایز هستند. شکل ظاهری آنها برای همه قابل مشاهده است. این نوع دوربین‌ها قادر به مشاهده‌ی مسافت طولانی هستند. این نوع دوربین‌ها معمولا در فضای باز قرار می‌گیرند؛ بنابراین در برابر باد و باران و شرایط سخت آب و هوایی مقاوم هستند.

 

 

 

2) دوربین های دام

دومین نوع رایج در بین دوربین‌ها دوربین‌های بولت هستند که ، دارای شکل های خاصی می باشند ؛ اما کمتر به چشم می‌آیند. این دوبین‌ها معمولا روی سقف نصب می‌شوند و همین موضوع آنها را به دوربین داخلی تبدیل می‌کند. بیشتر دوربین‌ها دارای فناوری دید در شب و حسگر حرکت و گرما هستند که امکان نظارت موثرتر را فراهم می‌کنند. دوربین گنبدی زاویه دید گسترده‌تری نسبت به دوربین‌های بالت دارد و مقاوم‌تر از آن می‌باشد.

 

 

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته PTZ Pan Tilt & Zoom

دوربین‌های PTZ، مخفف عبارت pan ،tilt ،Zoom، برای نظارت بر فضاهای بزرگ به خوبی کار می‌کنند. لنز دوربین به هر نقطه‌ای تا زاویه‌ی ۳۶۰ درجه و شیب ۱۸۰ درجه حرکت می‌کند. مزیت دوربین‌های PTZ این است که تنها یک دوربین برای نظارت بر یک اتاق کافیست. این دوربین اغلب دارای قابلیت‌های از پیش تعیین شده است به طوری که کاربر می‌تواند به راحتی دوربین را به هر مکانی که می‌خواهد حرکت دهد و همچنین بزرگنمایی و کوچک نمایی را هدف قرار دهد.

 

 

 

 

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

             1.دوربین های آنالوگ

دوربین‌های امنیتی مداربسته آنالوگ برای دهه‌ها استاندارد صنعت بوده‌اند و دلیل خوبی نیز وجود دارد. آنها یک گزینه نظارت امنیتی قابل اعتماد هستند و نصب و استفاده از آنها آسان است. اگر در حال تعویض دوربین قدیمی هستید، احتمالاً این دوربین‌های امنیتی مورد نظر شما هستند. این دوربین‌های آنالوگ با تمام اتصالات استاندارد BNC قدرت/فیلم (دور) سازگار هستند. هنگامی که با دستگاه‌های ضبط ویدئوی دیجیتال ما ترکیب می‌شوید، می‌توانید به راحتی دوربین‌های مدار بسته آنالوگ خود را از راه دور تماشا کرده و ویدئوهای گذشته را در رایانه، تلفن همراه یا تبلت خود مرور کنید.

 

             2.دوربین‌های آی‌پی (ip)‌ تحت شبکه

راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه – در میان گزینه‌های امنیتی IP، دوربین‌های سیمی و بی سیم وجود دارد. دوربین‌های بی سیم داده‌ها را از طریق شبکه بیسیم جمع آوری و ارسال می‌کنند. این دوربین‌های امنیتی به شبکه وای فای خانگی کاربر متصل می‌شوند و به آن کاربر اجازه می‌دهند از هر جایی فیلم را ببیند. یک تصور اشتباه رایج این است که بی سیم به این معنی است که دوربین بدون سیم است. این امر صادق نیست؛ زیرا ممکن است دوربین‌های بی سیم هنوز به کابل برق نیاز داشته باشند. دوربین‌های امنیتی سیمی مستقیماً به ضبط کننده متصل می‌شوند و سپس به روتر و اینترنت متصل می‌شوند. در نهایت، دوربین‌های بدون سیم کاملاً بدون کابل و باتری کار می‌کنند. اگرچه تعویض باتری ضروری است، اینها ساده‌ترین گزینه برای نصب هستند و تمام فیلم‌های ضبط شده در ابر ذخیره می‌شوند.

دوربین نظارتی بی سیم همانند یک وب کم است؛ با این تفاوت که می‌تواند در هر نقطه از مکان مورد نظرتان قرار بگیرد و به شبکه‌ی محلی و اینترنت شما متصل شود. با استفاده از دوربین مداربسته بی سیم شما می‌توانید در هر نقطه از کره‌ی زمین، از طریق یک صفحه نمایش و اینترنت، مکان مورد نظرتان را ببینید و اطمینان خاطر داشته باشید که در حال بررسی مکان مورد نظر هستید.

از دوربین‌های امنیتی بی سیم برای موارد مختلفی می‌توانید استفاده کنید؛ برای مثال مراقبت از کودکتان که در منزل قرار دارد، مراقبت از محل کارتان، زمانی که در خانه هستید و غیره. دوربین‌ها باید به طور ایمن داخل شبکه تنظیم شوند تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود. همچنین تصاویر زنده از دوربین امنیتی بی سیم از طریق برنامه‌ای که روی گوشی شما قرار می‌گیرد قابل مشاهده است.

دوربین امنیتی بی سیم از طریق اتصال به اینترنت خانه شما کار می‌کند، دوربین نظارتی بی سیم این قابلیت را دارد تا با مشاهده‌ی هر گونه حرکتی از طریق پیامک یا ایمیل برای شما هشدار بفرستد یا تصاویری را ضبط کرده و برای شما بفرستد. همچنین می‌توانند تصاویر را ضبط کنند تا بعدا آنها را مشاهده کنید.

 

دوربین امنیتی بی سیم چه ویژگی‌هایی داشته باشد:

دوربین شما باید دارای کابل اترنت (در صورت لزوم)، منبع تغذیه، آنتن، پایه دیواری و دستورالعمل راه‌اندازی باشد. هنگام خرید به موارد زیر توجه داشته باشید.

 

نرم افزار دوربین نظارتی بی سیم چگونه تصاویر را مشاهده خواهید کرد؟ از طریق برنامه‌ی تلفن همراه یا از طریق مرورگر وب و یا کنترل از راه دور؟ تشخیص حرکت، چه قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد؟ هشدارها از طریق پیامک ارسال می‌شوند یا ایمیل؟ آیا برای صدا و حرکت هشدار ارسال می‌شود؟

  • نرخ فریم قابل تنظیم – این می‌تواند برای تغییر کیفیت و اندازه فایل‌های ضبط و پخش مفید باشد.
  • هزینه خدمات اضافی – برای استفاده از دوربین برای پخش جریانی نیاز است؟ آیا برای ذخیره و دسترسی به ویدئوها از راه دور به اشتراک نیاز دارید؟
  • راهنمای خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور

اگر نیاز به مشاهده مکانی دور افتاده دارید که در آنجا هیچ قدرت وای فای ندارید اما تحت پوشش سیگنال‌های 4g هستید، می‌توانید از دوربین‌های مداربسته سیم کارت خور استفاده کنید. این دوربین‌ها از شبکه 4G LTE برای نمایش مستقیم و ارسال هشدارهای فوری استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب دوربین‌های امنیتی 4G چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • گزینه‌های تغذیه دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی 4G
  • تشخیص حرکت هوشمند و اعلانات دوربین‌های امنیتی بی سیم 4G
  • پذیرش سلولی دوربین‌های مدار بسته 4G
  • دید در شب از دوربین‌های مدار بسته 4G
  • مقرون به صرفه بودن دوربین‌های IP 4G
  • گزینه‌های ضبط دوربین‌های امنیتی 4G LTE
  • راهنمای خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور

خرید دوربین مداربسته با حافظه داخلی یا کارت حافظه

با پیشرفت فناوری امروزه بسیاری از دوربین‌های مدار بسته را شاهد خواهید بود که دارای اسلات کارت حافظه Micro SD داخلی هستند. کاربران می‌توانند کارت‌های حافظه با ظرفیت‌های مختلف 32 گیگابایت، 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت را استفاده کنند. بسیاری از دوربین‌های مدار بسته مدرن حتی حافظه را تا 128 گیگابایت ارتقاء می‌دهند. اما دروبین‌های مداربسته ارزان‌تری هم وجود دارند که حافظه داخلی ندارند و به هارددیسک DVR وابسته هستند.

 

پایه کنترل Pan-Tilt

دوربین‌های مداربسته مدرن می‌توانند به صورت افقی و عمودی بچرخند تا فضای زیادی را در اطراف خود را بپوشانند. این پایه کنترل دوربین را در 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی می‌چرخاند. بعضی از بهترین دوربین‌های مدار بسته به عنوان مثال دوربین‌های سری Sricam SP005 SP می‌توانند تا 355 درجه افقی و 90 درجه عمودی کج شوند. دوربین‌های مداربسته خاص می‌توانند توسط برنامه‌های مخصوص به صورت کنترل از راه دور چرخانده شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید قسمت بزرگی از فضای سه بعدی را کنترل کنید؛ یک دوربین مدار بسته با قابلیت Pan/Tilt ضروری است.

 

خرید دوربین مداربسته با حداکثر برد

حداکثر برد یا برد دوربین مدار بسته به فاصله کانونی لنز و اندازه سنسور تصویر بستگی دارد. هر چه برد بیشتر باشد، دامنه بیشتر پوشش داده خواهد شد و سوژه‌ها از فواصل دور واضح‌تر دیده خواهند شد. برد بالاتر برای دوربین‌های مدار بسته در فضای باز ضروری هستند. یک دوربین مداربسته باید از حداقل برد ۲۰ تا ۲۵ متر برخوردار باشند.

آیا به صورت آفلاین کار می‌کند، آیا دارای هات اسپات داخلی است؟

هات اسپات داخلی در دوربین مدار بسته به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به اینترنت وای فای به گوشی هوشمند خود دسترسی پیدا کنند. اما در فاصله محدودی از دوربین کار می‌کند. تشخیص این دوربین‌ها به راحتی امکان پذیر است، زیرا روی آنتن قرار دارد. این ویژگی خوبی در دوربین‌های مدار بسته نصب شده در مغازه‌ها و مراکز خرید کوچک است. مدیران می‌توانند قسمت‌های مختلف را بدون نیاز به اینترنت کنترل کنند.

آیا به DVR فعلی متصل می‌شود؟

برخی از تولیدکنندگان دوربین مدار بسته، سیستم‌های دوربین مدار بسته خود را به گونه‌ای تولید می‌کنند که فقط با DVR‌ های برند خودشان سازگاری داشته باشد. بنابراین اگر در حال خرید دوربین مداربسته برای DVR موجود هستید؛ مطمئن شوید که این سازگاری فراهم می‌شود.

 

خرید دوربین مداربسته اصل

طی چند سال گذشته تعدادی از برندهای فیک را در بازار شاهد هستیم که مجوز ارائه و نصب دوربین مدار بسته را ندارند. بنابراین مطمئن شوید که دوربین مدار بسته مورد نظر خود را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر خریداری می‌کنید. همچنین هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین، از واقعی بودن تصاویر نشان داده شده اطمینان حاصل کنید. سعی کنید که از برندهای معروف و مشهور دوربین مدار بسته مانند Sricam, IFITech, Vimtag و … خرید کنید.

 

برای مشاهده محصولات نظارت تصویری  می توانید به لینک های  زیر مراجعه کنید.

خرید دوربین مداربسته های بالت 

خرید دوربین مداربسته دام

خرید دوربین مداربسته

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید 

instagram 

0817 026 0914

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز

مجری پروژه های ICT

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز محفوظ است

دفتر مرکزی: اصفهان،چهارباغ بالا، مجتمع پارسیان، طبقه پنجم واحد 706

دفتر تهران : خیابان سهروردی شمالی خیابان خرمشهر، خیابان نوبـخت

شنبه تا چهارشنبه، 8:30 الی 17 پاسخگوی شما هستیم

دفتر مرکزی : 03136254311      دفتر تهران : 02186120321

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز

مجری پروژه های ICT

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .

دفتر مرکزی: اصفهان،چهارباغ بالا، مجتمع پارسیان، طبقه پنجم واحد 706

دفتر تهران : خیابان سهروردی شمالی خیابان خرمشهر، خیابان نوبـخت

شنبه تا چهارشنبه، 8:30 الی 17 پاسخگوی شما هستیم

دفتر مرکزی : 03136254311   

دفتر تهران : 02186120321

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز محفوظ است

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • Stock
  • موجودی
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصولات