کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 مهر 1401

معرفی نقشه گرمایی در دوربین های مداربسته (Heat map)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1664619170785{margin-top: 10px !important;}”]

 نقشه گرمایی در دوربین مداربسته (Heat map)

معرفی نقشه گرمایی دوربین مداربسته : با پیشرفت تکنولوژی در دوربین های تحت شبکه موجب شده تا این دوربین های مداربسته نقشی فراتر از نظارت در زندگی ما داشته باشند. شاید دور از ذهن باشد که دوربین مدار بسته می تواند شما را در رونق کسب و کار و بالا بردن موفقیت ها کمک کند. نقشه حرارتی در دوربین مداربسته از تکنولوژی هاییست که در این زمینه موثر بوده است.

 

عملکرد نقشه گرمایی Heat map در دوربین های مداربسته

نحوه عملکرد نقشه گرمایی Heat map به این ترتیب است که مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان را در طول یک  زمان مشخص در فضای تحت پوشش توسط دوربین ثبت می شود. اطلاعات به دست آمده با استفاده از الگوریتم های پیشرفته پردازش و سپس به یک الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی تبدیل می شود. در این نمودار که در طیف رنگی مختلف قرمز، آبی، سبز، زرد و … نمایش داده می شود، هر رنگ گزارشی از مدت زمان و وسعت تردد مشتریان را مشخص می کند.

 

 

نقشه گرمایی در دوربین مداربسته

 

این رنگ ها با توجه به پارامترهایی که قبلا در نرم افزار تعریف شده است، معنا و تعبیر می شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان دهنده آن است که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه نسبت به سایر نقاط بیشتر بوده است. رنگ آبی اغلب نقاط با کمترین بازدید را مشخص می کند.

با بهره مندی از نقشه گرمایی Heat map علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز خواهید داشت. در واقع نمودار روزانه تراکم جمعیت در هر ساعت را نشان می دهد. در حالی که نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز را نشان می دهد. در نتیجه با استفاده از اعداد به دست آمده در هر ساعت و هر روز می توانید روند بهبود و پیشرفت آن کسب و کار را سرعت بخشید. به طور مثال با بررسی این آمارها مشخص می شود حضور نیرو ها در چه ساعاتی یا در چه روزهایی در هفته و در چه مکان هایی بیشتر شود، موثرتر است. همچنین تعیین محل برای چیدمان برخی محصولات در قسمت های مختلف فروشگاه راحت تر و کارآمد تر انجام می شود.

کاربرد نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

فرض کنید مالک یک فروشگاه هستید و قصد دارید کالای جدیدی را به مشتریان عرضه کنید. برای انتخاب محل مناسب برای معرفی و در دید قرار دادن آن ها ممکن است زمان زیادی را صرف کنید و نتیجه دلخواهی نیز به دست نیاید. با استفاده از قابلیت نقشه حرارتی یا گرمایی در دوربین مداربسته می توانید قبل از تعیین مکان قطعی کالاهای جدید ابتدا رفتار مشتریان را بررسی کنید.

قطعاً زیر نظر قرار دادن مشتریان به صورت مستقیم علاوه بر این که از دید مشتریان ناخوشایند است، تقریباً غیر ممکن است. اطلاعات به دست آمده نیز چندان دقیق و جامع نخواهد بود به طور مثال در زمان شلوغی فروشگاه به تعداد مشتریان فرد ناظر نیاز است، در نتیجه این راه حل منطقی نیست.

سوال مهم این است که مشتریان کدام محل از فروشگاه را بیشتر بازدید می کنند و در چه زمانی. با مطالعه رفتار مشتریان از طریق نقشه گرمایی به راحتی می توان به پاسخ این سوال رسید. پس از آن می توان علت این بازدید بیشتر را بررسی کرد، آیا کالایی خاص مورد علاقه بیشتر واقع شده است؟ یا موقعیت آن مکان از نظر نور، تهویه و… موجب تردد بیشتر مشتری  در آن منطقه شده است.

به این ترتیب heat map دوربین مداربسته با ارائه اطلاعات دقیق از میزان تردد مشتریان و الگوی رفتاری آنها، در بهبود مدیریت و ارائه خدمات به مشتریان نقش موثری خواهد داشت. این اطلاعات بدون صرف هزینه برای افراد ناظر و ایجاد نا خرسندی در مشتریان به طور دقیق به دست می آید.

بررسی مزیت نقشه گرمایی در دوربین مداربسته

  • چیدمان درست کالا ها و تعیین محل های پرتردد و کم تردد در فروشگاه ها
  • تعیین محلی مناسب و پر بازدید برای قرار دادن بنر تبلیغاتی
  • زمانبندی و برنامه ریزی برای فروش کالا ها، تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های جذاب برای مشتریان
  • تغییر موثر دکوراسیون فروشگاه برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پر رفت و آمد
  • بدون ایجاد مزاحمت و نا رضایتی در مشتریان، رفتار خرید آنها مورد مطالعه قرار می گیرد.
  • مدیریت کارکنان در تعداد و زمان حضورشان در فروشگاه

تفاوت نقشه گرمایی در دوربین مداربسته با دوربین مداربسته حرارتی

نکته مهم این است که نقشه حرارتی دوربین مداربسته با دوربین های Thermal تفاوت دارد. عملکرد فناوری Heatmap  در دوربین را با دوربین های حرارتی یکی نیستند. دوربین با هیت مپ یک نقشه گرمایی از میزان گرمایی ایجاد شده در بازه های زمانی و مکانی در محیط را ارائه می دهد. هرچه افراد بیشتری در یک ناحیه تردد داشته باشند گرمای بیشتری در آن منطقه ثبت می شود. در حالی که دوربین های ترمال یا حرارتی در همان لحظه براساس میزان گرمای موجود در محیط تصویر را ایجاد و ثبت می کنند. برای آشنایی بیشتر با دوربین مداربسته حرارتی مقاله دوربین مداربسته حرارتی (Thermal) چیست چه کاربردی دارد را بخوانید.

جمع بندی

اطلاعات بیشتر درمورد انواع دوربین نقشه گرمایی در دوربین مداربسته (Heat map)، به صفحه مقالات سایت فاراد رایانه پرداز مراجعه کنید. جهت مشاوره و ارائه خدمات دوربین مداربسته می‌توانید با تیم فروش شرکت فاراد رایانه پرداز از طریق تماس یا چت واتساپ ارتباط کنید و  نیز می‌توانید شبکه های اجتماعی شرکت فاراد رایانه پرداز را در اینستاگرام  دنبال کنید.

برای مشاهده لیست محصولات لینک زیر مراجعه کنید.

برای مشاهده مقالات دیگر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

[/vc_column_text][vc_raw_html]JTNDY2VudGVyJTNFJTBBJTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjIyMjIxNDYxNzM4MSUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRlZqazB2JTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDIyMjE0NjE3MzgxJTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjIlM0UlM0MlMkZzY3JpcHQlM0UlM0MlMkZkaXYlM0UlMEElM0MlMkZjZW50ZXIlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید 

instagram 

9907  791  0913   – 0817  026  0914

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز

مجری پروژه های ICT

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز محفوظ است

دفتر مرکزی: اصفهان،چهارباغ بالا، مجتمع پارسیان، طبقه پنجم واحد 706

دفتر تهران : خیابان سهروردی شمالی خیابان خرمشهر، خیابان نوبـخت

شنبه تا چهارشنبه، 8:30 الی 17 پاسخگوی شما هستیم

دفتر مرکزی : 03136254311      دفتر تهران : 02186120321

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز

مجری پروژه های ICT

شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز در سال 1372 به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت را در این سه دهه با کسب تجربیات و دانش به روز در حال پیمودن است . همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص این شرکت بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا به سراسر کشور است .

دفتر مرکزی: اصفهان،چهارباغ بالا، مجتمع پارسیان، طبقه پنجم واحد 706

دفتر تهران : خیابان سهروردی شمالی خیابان خرمشهر، خیابان نوبـخت

شنبه تا چهارشنبه، 8:30 الی 17 پاسخگوی شما هستیم

دفتر مرکزی : 03136254311   

دفتر تهران : 02186120321

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای شرکت دانش بنیان فاراد رایانه پرداز محفوظ است

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • Stock
  • موجودی
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصولات